Silne ovplyvnené komunistickou propagandou a socialistickým realizmom, to sú obrazy Kathrin Longhurst. Kathrin je výnimočná vo svojich dielach tým, že sa dokáže hrať s kontrastom  a zobrazuje provokatívne ženy s prilbou  spôsobom sovietskeho propagandistického plagátu.Kathrine diela odrážajú jej rozmanité kultúrne zázemie, žila v mnohých európskych krajinách, no neskôr sa usadila v Austrálii.

Kathrin vyrastala v komunistickom východnom Nemecku, kde začala vnímať život socialistických tried. Kresliť začala už vo veku štrnástich rokov. Jej tvorba je silne ovplyvnená socialistickým  realizmom a komunistickým propagandistickým umením. Kathrin taktiež strávila desať rokov v Škandinávii, návštevou galérie v Dánsku a Švédsku, rovnako ako rok v Belgicku, kde sa jej práca získala secesný vplyv.

Taktiež dlhú dobu Kathrin cestovala po Európe, Ázii a Amerike.Jej práca získali mnohé umelecké ocenenia ako “Sir John Sulman Prize, the Portia Geach Award, the Shirley Hannan National Portrait Prize, The Mosman Art Prize a WA Black Swan Prize”.

Bývalý sovietsky vodca Jozef Stalin kedysi vyhlásil: “Nemôžete urobiť revolúciu s hodvábnymi rukavicami”,paradoxne ženy vystupujúce v dielach Kathrin sú zobrazované v prepychu. Ich nechty sú krásne pestované, ich koža bledá a bez poškvrny a taktiež sú provokatívne vyzývavé. Majú všetky znaky bohatstva, blahobytu a ženskosti, naopak od prvých komunistických režimov.Väčšinu svojho detstva Kathrin strávila  vo východnom Nemecku, no neskôr spolu s rodinou utiekla dva roky pred pádom Berlínskeho múru do Škandinávie. Vďaka svojim zážitkom z detstva je oboznámená so zložitosťou socialistickej ideológie a komunistickou propagandou. Táto propaganda bola v Nemeckej demokratickej republike, zobrazovaná na plagátoch, ktoré ukazovali silné, nebojácne ženy používajúce ako vyslankyne pre šírenie politických správ a indoktrinácie sociálneho dodržiavania. Tieto ženy, vystupovali z plagátov, inzerátov a často ich bolo možné vidieť na verejných podujatiach, kde boli nielen zobrazované ako silné a svalnaté (pravým opakom bežnej ženskosti), ale boli i často uvedené v profesiách tradične spojených s mužmi, ako je letectvo, vojenský a kozmický priemysel.

Kathrin tak čerpá z týchto starších plagátov, ktoré neskôr svojsky pretransformuje. Takéto diela tak tvoria základ jej zbierky – zobrazujúce ženy v rôznych typoch pokrývok hlavy symbolizujúce inú profesiu. Longhurst tak napĺňa tieto “socialistickej hrdinky” zmyselnosťou a podobnosťou americkým “pin-up girls”  z roku 1950.

76329<em>516775791679114</em>2006343839<em>n 481336</em>514138811942812<em>2025344684</em>n 551109<em>415736488449712</em>1025874702<em>n 599709</em>444709025552458<em>22939126</em>n 983652<em>578319202191439</em>1158891954<em>n 1044131</em>592906207399405<em>2072188719</em>n 10801604<em>840267645996592</em>4905061412501365793<em>n Women-of-the-Revolution Women-of-the-Revolution</em>1-640x682 Women-of-the-Revolution<em>2 Women-of-the-Revolution</em>3 Women-of-the-Revolution<em>4 Women-of-the-Revolution</em>5 Women-of-the-Revolution<em>6 Women-of-the-Revolution</em>7 Women-of-the-Revolution<em>8 zeny</em>revolucie<em>galeria</em>komunizmus_umenie

Zdroj:fubiz.net, kathrinlonghurst.com, facebook.com/artistkathrinlonghurst