Priatelia, tak ja denno denne počúvam, že som akásik ohlúpená bábka (idiot), čo uverila vládnym blábolom premiéra Fica. V neposlednom rade i to, že som sa stal súčasťou poblázneného davu. A potom nasleduje tá klasická neoliberánla hláška, ktorú 99% hlásajúcich (ne-idiotov) absolútne nechápe, ala neobmedzené právo na podnikanie. Samozrejme s velebením absolútneho práva na podnikanie je tu i povinnosť priam z neba  vyplývajúca – bojovať proti zlému ľavicovoboľševickostalinskonedemokratickopríšernému zlu. A ešte k tomu treba spomenúť vždy nejakú tú Severnú Kóreu a mortal combat koniec sveta.

Stará pravda hovorí – opakovanie matka múdrosti. A ja , veru, cítim potrebu znovu zopakovať pár faktov, ktoré bojovníci proti ľavicovoboľševickostalinskonedemokratickopríšernému zlu a Severnej Kóreií (a mortal combat koncu sveta) nechápu, predovšetkým kvôli ideologickej zaslepenosti. Inými slovami povedané – obviňovaný z pripájania sa k davu som zvyčajne ja, no paradoxne tými, ktorý sa podvedome nechali opantať týmto systémom a akousi zvrátenou ideológiu, že súkromné vlastníctvo možno aplikovať pomaly i na vesmír, pričom si neuvedomujú, že sám stojím v absolútne menšinovom názorovom tábore proti celému kŕdľu (amerických) jastrabov – ne-idiotov samozrejme 😉

Viem, v tomto čase konzumu nemáme čas na čítanie takýchto blogov ľavicovoboľševickostalinskonedemokratickopríšernej bábky čo uverila vládnym blábolom, a tak v rýchlosti zhrniem len hlavnú podstatu problému. Všetky tie omáčky a omelety z piatich vajec k tejto problematike som totiž uviedol už v článku „Volím červené“ < http://crank.sk/volte-cervene/ > za ktorý ma takmer upálili na hranici pred centrálou SaS. Poďme teda k podstate.

Priatelia, ZSSK má spolu so ŽSR na starosti stovky rušňov a vagónov, správu železničných tratí i budov. Je to neuveriteľný kolos, ktorý si sotva vie bežný cestujúci (ne-idiot) predstaviť. Ako dieťa zo železničiarskej rodiny viem celkom statočne o čom píšem. Tieto spoločnosti majú samozrejme svoje chyby. Naposledy si pamätám nefunkčnú klimatizáciu v rýchliku KE-BA počas júna, pričom som sa len počas krátkej cesty z Vrútok do Žiliny takmer uvaril vo vlastnej šťave a prežil som len vďaka príjemnej konverzácií so slečnami, ktoré so mnou zdieľali môj meter štvorcový životného priestoru pred toaletami v uličke (yummy yummy).

ZSSK prevádzkuje obrovské množstvo stratových, prípadne nízko – výnosných tratí, často krát do dedín i mestečiek, kde sa natáčali „Piráti z Karibiku – na konci sveta“. Čo robí Regio Jet? Príde tu hrdina, začne prevádzkovať najvyťaženejšiu trať, ktorá prináša veľké zisky. Tým pádom si, samozrejme, môže dovoliť i luxusné služby a servis. A my, vraj uvedomelí odporcovia ľavicovoboľševickostalinskonedemokratickopríšerného zla a Severnej Kórei, sme takí povrchní, že takéto úvahy nám v hlave ani na sekundu nepreblysnú. Hlavné je, že dostaneme kávu a noviny. Mimochodom HN-ko, hrdo vykonávajúce propagandu, za ktorú by sa ani Severná Kórea, proti ktorej všetci samozrejme bojujeme, nemusela hanbiť. No a tiež máme pass, že ich vlastní top class finančný žralok, čo zbohatol „poctivým a slušným podnikaním“. No a keďže sloboda podnikania je pre nás mantrou a neobmedzeným právom, je to, samozrejme, v poriadku ;). (iba že by nie).

Tak ešte raz vážení, pôjde vari pán Jančura do prevádzky trate Stará Kremnička – Zvolen? No správne! Nepôjde. Prečo? Lebo ti ju môže skrátka oj… ožalieť. Nejde mu ani o tvoje blaho, ani o tvoje pohodlie, ale o jeho zisk. A ty si myslíš, že keď si na jeho žltý expres kúpiš lístok, že si s niekým vybabral ? Akurát tak sám so sebou priateľu, nakoľko tú stratu čo má ZSSK hádaj kto zaplatí ? Znovu správne 😉 Presne ty z tvojich daní. (A nie, teraz tu nerozoberám nulové cestovné pre študentov – to je na inú pesničku a celý ten systém nie je šťastne nadstavený). Predstavme si teda, že by ZSSK mala prevádzkovať len trasu BA-KE a nejakú lokálku kdesi pri Nových Zámkoch. Nuž, myslím si, že by sme v cene nemali len kávu a noviny, ale pravdepodobne i trojchodové menu s brazílskymi tanečnicami. Takto to však nefunguje, kamarát môj. Aby si sa dostal domov z výšky, na ktorú chodíš, aby si po jej skončení mohol ďalej hejtovať štát, ktorý ti ju zaplatil, musíš o pol jedenástej v noci nastúpiť na posledný „zlý“ osobák do Hornej Dolnej, ktorý ti zabezpečuje „zlý“ štát prostredníctvom „zlej“ ZSSK.

BTW: Naozaj už ani neviem, kedy naposledy som sa stretol s koženkovými vozňami v nejakej rýchlikovej súprave. Zaiste ešte také existujú, no klíma aj wifi zväčša funguje v nových vozňoch fajn. No a povedzme si narovinu, tie študentky cestujúce do Trnavy, či Blavy sú už len čerešničkou na torte 😉

Ak si došiel až na koniec tohto článku, tak ti ďakujem za trpezlivosť a tvoj čas. Zároveň dodávam i nasledujúce prekvapujúce tvrdenie ľavicovoboľševickostalinskonedemokratickopríšerného zla: Ak mal byť vstup Regio Jetu vzpruhou pre ZSSK a jeho manažment, aby konečne začal niečo robiť so zlými službami a začal využívať svoj obrovský potenciál, tak tým pádom tejto súkromnej spoločnosti ďakujem, pretože to vyzerá tak, že sa v ZSSK skutočne začína niečo diať. Nič to však nemení na tvrdení, že v strategických vodách skrátka nemajú čo hľadať takéto experimenty. Naopak, treba tlačiť na ZSSK aby pokračovala v skvalitňovaní služieb a nezaspala na vavrínoch (a nezneužívala dominantné postavenie), ako tomu bolo predošlé roky.

PS: ukameňovanie mi odložte aspoň o mesiac. Chcem sa dožiť štátnic 😉